ბლოგინგის განვითარების საინიციატივო ჯგუფისა და ეკონომიკური განვითარების სამინისტროს მხარდაჭერით, 24-26 ივნისს აჭარაში გაიმართა კონფერენცია „ქართული ბლოგინგის დღეები”. სამდღიან ღონისძიებას საქართველოში და მის ფარგლებს გარეთ მოღვაწე ორმოცამდე ბლოგერი ესწრებოდა. ღონისძიების მთავარი თემა ეხებოდა სოციალური მედიის როლსა და საქართველოში მის პოპულარიზაციას. „ჩვენ ვცდილობთ, გავაგებინოთ ხალხს IT-ს მნიშვნელობა,” - განაცხადა კონფერენციის დასაწყისში ირაკლი ქაშიბაძემ, ეკონომიკის სამინისტროს კავშირგაბმულობის, ინოვაციებისა და IT დეპარტამენტის წარმომადგენელმა.
Government 2.0
ეს არის პროექტი, რომლის განხილვასაც კონფერენციაზე დიდი ყურადღება დაეთმო. ამ პროექტის ანალოგი უკვე არსებობს დიდ ბრიტანეთში და სულ მალე ის შეიძლება ქართულ სინამდვილესაც მოერგოს. ბრიტანეთში ის mysociety.org-ის სახელითაა ცნობილი, რომელსაც მარტივი მიზანი აქვს - გაზარდოს ხალხის ჩართულობა ხელისუფლების საქმიანობაში. მაგალითად, მისი ერთ-ერთი ქვეპროექტი Fix My Street („შეაკეთე ჩემი ქუჩა”) საიტის საშუალებით ბრიტანელებს შეუძლიათ ხმა მიაწვდინონ საჭირო სახელისუფლო ორგანოს და შეატყობინონ არსებული კომუნალური პრობლემის შესახებ, პატარა ორმო იქნება ქუჩაზე თუ დაზიანებული წყალსადენი. ამ პროექტზე მუშაობა საქართველოშიც მიმდინარეობს, მაგრამ ჯერჯერობით უცნობია, როდის ექნება ქართველ ამომრჩეველს ხელისუფლებაში თავის წარმომადგენელთან ონლაინ დებატების გამართვის საშუალება.
ტურიზმი და მედიაბანკი
ომის შემდგომ პერიოდში ინტერნეტში მკვეთრად იმატა უარყოფითმა ინფორმაციამ საქართველოზე, რომლის მთავარ გამავრცელებლად კვლავ რუსეთი რჩება. ამის საპირისპიროდ შეიქმნა საიტი Mediabank.ge. აი, რას ამბობს მისი ერთ-ერთი შემქმნელი საბა ლეკვეიშვილი: „ჩვენი მიზანია ინტერნეტში გავრცელებული ნეგატიური მასალა, ფოტოები, ვიდეოები და ტექსტები ჩავანაცვლოთ პოზიტიური კონტენტით. ჯერჯერობით გვაქვს 150 ათასამდე ფოტო, რომლებიც თემატურად უკავშირდება საქართველოს. ვაპირებთ, რომ სექტემბრამდე მათი რიცხვი მილიონამდე გავზარდოთ.” მედიაბანკი ივნისის დასაწყისში გაიხსნა. მასზე ფოტო და ვიდეომასალის დადება ყველას შეეძლება, თუმცა, ვიკიპედიასგან განსხვავებით, სადაც კონტენტის ჩასწორება ყველას შეუძლია, მედიაბანკი მსგავსი შემოტევებისგან დაცულია. აქ განთავსებული მასალის გამოყენება ნებისმიერ დაინტერესებულ პირს შეეძლება საავტორო უფლებების დაცვით. აქვე კეთდება სპეციალური ქვეგანყოფილება აჭარის შესახებ, რაც სამომავლოდ ამ რეგიონის პოპულარიზაციას და მის ტურისტულ მხარედ ჩამოყალიბებას შეუწყობს ხელს.
საინფორმაციო ომი...
...რომელიც რამდენიმე წელია მიმდინარეობს, განსაკუთრებით გამწვავდა 2008 წლის შემდეგ. ამ ომში განსაკუთრებული როლი შეასრულეს ქართველმა ბლოგერებმა. ისინი რუსულად წერდნენ ბლოგებს და საუბრობდნენ იმ ფაქტებზე, რომელსაც რუსული ოფიციალური არხები დიდი მონდომებით ბლოკავდნენ და დეზინფორმაციით ცვლიდნენ. თავის დროზე, ბლოგერ Сухуми-ს გავრცელებულმა ინფორმაციამ და მასზე მიღებულმა გამოხმაურებამ ისეთი გაღიზიანება გამოიწვია რუსეთში, რომ რუსმა ჰაკერებმა რამდენიმე დღის განმავლობაში შეაფერხეს ბლოგის პლატფორმა Livejournal-სა და Twitter-ში, რა თქმა უნდა, ინფორმაციის დაბლოკვის მიზნით.
სოციალურ მედიას რომ დიდი როლი აქვს ქართული საზოგადოებისთვის, ამას ხაზი გაუსვა მომხსენებელმა ოლეგ პანფილოვმაც: „საქართველო ერთადერთია ყოფილ საბჭოთა ქვეყნებში, სადაც ხელისუფლება ჯერ არ შეხებია ინტერნეტს კონტროლის მხრივ. იმედია, არც არასოდეს შეეხება”. პანფილოვმა აქვე დაამატა, რომ დაგეგმილი აქვს ქართველი ბლოგერების პუბლიკაციების მიხედვით გამოსცეს წიგნი რუსეთ-საქართველოს საინფორმაციო ომის შესახებ.
Government 2.0
ეს არის პროექტი, რომლის განხილვასაც კონფერენციაზე დიდი ყურადღება დაეთმო. ამ პროექტის ანალოგი უკვე არსებობს დიდ ბრიტანეთში და სულ მალე ის შეიძლება ქართულ სინამდვილესაც მოერგოს. ბრიტანეთში ის mysociety.org-ის სახელითაა ცნობილი, რომელსაც მარტივი მიზანი აქვს - გაზარდოს ხალხის ჩართულობა ხელისუფლების საქმიანობაში. მაგალითად, მისი ერთ-ერთი ქვეპროექტი Fix My Street („შეაკეთე ჩემი ქუჩა”) საიტის საშუალებით ბრიტანელებს შეუძლიათ ხმა მიაწვდინონ საჭირო სახელისუფლო ორგანოს და შეატყობინონ არსებული კომუნალური პრობლემის შესახებ, პატარა ორმო იქნება ქუჩაზე თუ დაზიანებული წყალსადენი. ამ პროექტზე მუშაობა საქართველოშიც მიმდინარეობს, მაგრამ ჯერჯერობით უცნობია, როდის ექნება ქართველ ამომრჩეველს ხელისუფლებაში თავის წარმომადგენელთან ონლაინ დებატების გამართვის საშუალება.
ტურიზმი და მედიაბანკი
ომის შემდგომ პერიოდში ინტერნეტში მკვეთრად იმატა უარყოფითმა ინფორმაციამ საქართველოზე, რომლის მთავარ გამავრცელებლად კვლავ რუსეთი რჩება. ამის საპირისპიროდ შეიქმნა საიტი Mediabank.ge. აი, რას ამბობს მისი ერთ-ერთი შემქმნელი საბა ლეკვეიშვილი: „ჩვენი მიზანია ინტერნეტში გავრცელებული ნეგატიური მასალა, ფოტოები, ვიდეოები და ტექსტები ჩავანაცვლოთ პოზიტიური კონტენტით. ჯერჯერობით გვაქვს 150 ათასამდე ფოტო, რომლებიც თემატურად უკავშირდება საქართველოს. ვაპირებთ, რომ სექტემბრამდე მათი რიცხვი მილიონამდე გავზარდოთ.” მედიაბანკი ივნისის დასაწყისში გაიხსნა. მასზე ფოტო და ვიდეომასალის დადება ყველას შეეძლება, თუმცა, ვიკიპედიასგან განსხვავებით, სადაც კონტენტის ჩასწორება ყველას შეუძლია, მედიაბანკი მსგავსი შემოტევებისგან დაცულია. აქ განთავსებული მასალის გამოყენება ნებისმიერ დაინტერესებულ პირს შეეძლება საავტორო უფლებების დაცვით. აქვე კეთდება სპეციალური ქვეგანყოფილება აჭარის შესახებ, რაც სამომავლოდ ამ რეგიონის პოპულარიზაციას და მის ტურისტულ მხარედ ჩამოყალიბებას შეუწყობს ხელს.
საინფორმაციო ომი...
...რომელიც რამდენიმე წელია მიმდინარეობს, განსაკუთრებით გამწვავდა 2008 წლის შემდეგ. ამ ომში განსაკუთრებული როლი შეასრულეს ქართველმა ბლოგერებმა. ისინი რუსულად წერდნენ ბლოგებს და საუბრობდნენ იმ ფაქტებზე, რომელსაც რუსული ოფიციალური არხები დიდი მონდომებით ბლოკავდნენ და დეზინფორმაციით ცვლიდნენ. თავის დროზე, ბლოგერ Сухуми-ს გავრცელებულმა ინფორმაციამ და მასზე მიღებულმა გამოხმაურებამ ისეთი გაღიზიანება გამოიწვია რუსეთში, რომ რუსმა ჰაკერებმა რამდენიმე დღის განმავლობაში შეაფერხეს ბლოგის პლატფორმა Livejournal-სა და Twitter-ში, რა თქმა უნდა, ინფორმაციის დაბლოკვის მიზნით.
სოციალურ მედიას რომ დიდი როლი აქვს ქართული საზოგადოებისთვის, ამას ხაზი გაუსვა მომხსენებელმა ოლეგ პანფილოვმაც: „საქართველო ერთადერთია ყოფილ საბჭოთა ქვეყნებში, სადაც ხელისუფლება ჯერ არ შეხებია ინტერნეტს კონტროლის მხრივ. იმედია, არც არასოდეს შეეხება”. პანფილოვმა აქვე დაამატა, რომ დაგეგმილი აქვს ქართველი ბლოგერების პუბლიკაციების მიხედვით გამოსცეს წიგნი რუსეთ-საქართველოს საინფორმაციო ომის შესახებ.