Netflix

Netflix – ტელეშოუს მომავალი

0 კომენტარი

„ბანქოს სახლი” კომპანია Netflix-ის ახალი პროექტია. პოლიტიკური დრამა, რომლის მთავარი პერსონაჟი ფრენკ ანდერვუდი გახლავთ. ფრენკი სამხრეთ კაროლინის მოსახლეობამ 11-ჯერ აირჩია კონგრესში თავის წარმომადგენლად. გავლენიანი პოლიტიკოსი ყველაფერს გააკეთებს, რომ მისმა კანდიდატმა საპრეზიდენტო არჩევნებში გაიმარჯვოს, სანაცვლოდ კი გენერალური მდივნის პოსტს მიიღებს. ასეთია შეთანხმება, რომელსაც ამერიკის ახალი პრეზიდენტი არღვევს და ფრენკის ისევ პარლამენტში აბრუნებს. ანდერვუდი არაფერს იმჩნევს, თუმცა ამ დამცირებას არავის აპატიებს. ის შურისძიებას იწყებს. ერთი შეხედვით, „ბანქოს სახლი” ბანალური სიუჟეტის მქონე სატელევიზიო შოუა, რომელსაც დიდი მომავალი არ უნდა ჰქონდეს, თუმცა ეს პროექტი არის დიდი ექსპერიმენტი, რომელიც შეგვიძლია ტელევიზიის რევოლუციის დასაწყისად მივიჩნიოთ.

რევოლუციაა იმიტომ, რომ Netflix ტელევიზია არაა. ეს არის ინტერნეტკომპანია, რომელიც თავისი საიტის მეშვეობით ხალხს ტელევიზორში ფილმებისა და სერიალების ნახვის საშუალებას აძლევს. 2011 წელს, მარტო აშშ-ში, Netflix-ს 23 მილიონზე მეტი მომხმარებელი ჰყავდა. კომპანიის მფლობელებმა სწორედ მაშინ გადაწყვიტეს, რომ მათ შეეძლოთ, საკუთარი პროდუქცია შეეთავაზებინათ მომხმარებლისთვის და ამ გზით ტელევიზიებისთვის მაყურებელი წაერთმიათ.

Netflix-ის ეს სახიფათო წამოწყება გრანდიოზული უნდა ყოფილიყო, სხვა შემთხვევაში კრახისთვის იქნებოდა განწირული. დღეს, როცა ამერიკაში სატელევიზიო შოუების ბუმია, მაყურებლის ორიგინალური სიუჟეტით განცვიფრება ძნელია, ამიტომ კომპანიის ბოსებმა არჩევანი არა ორიგინალურ ამბავზე ან სპეცეფექტებით დახუნძლულ ისტორიაზე, არამედ ჰოლივუდის ვარსკვლავებზე და ხარისხზე

Boardwalk Empire. სტივ ბუშემი
გააკეთეს. „ბანქოს სახლში” მთავარ როლს ორგზის ოსკაროსანი მსახიობი კევინ სპეისი ასრულებს, სერიალის პირველი ორი სერია კი დევიდ ფინჩერმა გადაიღო. ფილმების – „შვიდი”, „მებრძოლთა კლუბი” და „სოციალური ქსელი” – რეჟისორი დღეს ჰოლივუდში ერთ-ერთი ყველაზე გავლენიანი ფიგურა და ხარისხის გარანტია. მისი სახელი რეჟისორის სავარძლის სკამზე, ავტომატურად ნიშნავს მილიონობით ადამიანის ყურადღების მიპყრობას.

Netflix-მა 100 მილიონი ჩადო პროექტში, რომელიც მინიმუმ ორი ცამეტსერიანი სეზონი იქნება. პირველი სეზონი 1-ლ თებერვალს მთლიანად დაიდო მის საიტზე და ახლა ყველა რეზულტატების მოლოდინშია. Netflix-ის შემთხვევაში არ არსებობს ზუსტი ინდიკატორი, რომლითაც შეიძლება „ბანქოს სახლის” კომერციული წარმატება განისაზღვროს. ტრადიციული შოუები ტელერეიტინგით იზომება, რომელიღაც სერიალი კონკრეტულ დროს გადის და ტელემეტრებით იოლი დასადგენია, რამდენ სახლში იყო ესა თუ ის სერიალი ჩართული. Netflix ამის საშუალებას არ იძლევა, რადგან მომხმარებელს ნებისმიერ დროს შეუძლია ფინჩერისა და სპეისის ნამუშევრით ისიამოვნოს. ერთადერთი გზა სერიალის წარმატების დასადგენად, კომპანიის მომხმარებლების ზრდა და აქციების ფასებია. „ბანქოს სახლის” გამოსვლის შემდეგ კი Netflix-ის აქციების ფასი 80%-ით გაიზარდა.

ჯერჯერობით Netflix-ის სარისკო ნაბიჯი წარმატებულია. „ბანქოს სახლს” კრიტიკოსები თბილად შეხვდნენ, რადგან პირველი ორი სერია ნამდვილად გამორჩეული იყო. დევიდ ფინჩერმა თავისი კინოესთეტიკა სერიალშიც წარმატებით გადმოიტანა და სპეისის პერსონაჟის ისტორიის პირველი თავები, რაღაცით „თამაშისა” და „სოციალური ქსელის” ნაზავს ჰგავს – მონოტონური თხრობის სტილი, ფინჩერის საყვარელი განათება და მუსიკა, რომელიც ატმოსფეროს ქმნის. „ბანქოს სახლი” სერიალების ახალი ერის დასაბამია, რომელიც ჯერ კიდევ მაშინ დაიწყო, როცა ჰოლივუდის პოპულარულმა მსახიობებმა სატელევიზიო შოუებში მონაწილეობას მოუხშირეს.

Damages. გლენ ქლოუზი
Fox, ABC, CBS, და NBC – ოთხი უმთავრესი ტელეკომპანია, რომელიც ამერიკული ტელევიზიის ამინდს ქმნის, სატელევიზიო რეიტინგებისთვის მებრძოლი ოთხი გიგანტი. და ამ ომში სერიალები უმთავრესი იარაღია. მეოცე საუკუნეში სატელევიზიო შოუები მეორეხარისხოვანი მსახიობებისა და რეჟისორების თავშეყრის ადგილი იყო. ეს იყო უზარმაზარი, ერთფეროვანი მოედანი, სადაც ყველა ერთი წესით თამაშობდა ერთნაირ თამაშს. მდარე ხარისხის ვიდეოპროდუქტში იშვიათად თუ გამოერეოდა ღირებული სერიალი, რომელიც ავტომატურად საკულტოს გვირგვინს ირგებდა. ახალმა საუკუნემ ახალი მოთამაშეები გაააქტიურა და მათ თამაშის წესები შეცვალეს. საკაბელო ტელევიზიები Showtime, FX, AMC გაძლიერდნენ ერთი ლიდერის გარშემო, რომელსაც სახელად ტელეკომპანია HBO ჰქვია.

საკაბელო ტელევიზიები თავიანთი მაღალი ხარისხის სატელევიზიო შოუებითა და ორიგინალური სცენარებით ნელ-ნელა სულ უფრო ამცირებენ დიდი ტელეკომპანიების რეიტინგს. HBO-მ მოახერხა ის, რომ სერიალი მაქსიმალურად მიუახლოვა კინოს, სატელევიზიო შოუს მხატვრული ღირებულება წარმოუდგენლად გაზარდა და ამით აიძულა გიგანტი ტელეკომპანიები, იგივე გაემეორებინათ. ის, რაც ოდესღაც მეორეხარისხოვანი საქმიანობა იყო, უცებ პრესტიჟულად იქცა.

ტელევიზიებმა მეტი ფულის ჩადება დაიწყეს სერიალებში, პოპულარული მსახიობები სულ უფრო ხშირად თამაშობენ სატელევიზიო

Lie to Me. ტიმ როტი
შოუებში და არც ცნობილი რეჟისორები თაკილობენ სერიების გადაღებას. წლების წინ დევიდ ფინჩერისა და კევინ სპეისის დონის ხელოვანს არც არავინ შესთავაზებდა სატელევიზიო პროექტში მონაწილეობას.

დიდი ოთხეული მალევე მიხვდა, რომ სერიალებთან – „სოპრანოს კლანი”, 6 Feet Under და Wire – მისი პროგრამები სასაცილოდ გამოიყურებოდა და სწორედ ამ დროს გამოჩნდა House M.D, Lost, Lie to Me – სერიალები, რომელთა უკანაც დიდი ფული და დიდი სახელები იდგა. ნამუშევრებმა ავტომატურად მოიპოვეს დიდი პოპულარობა და სხვა კომპანიებს მსხვილი პროექტებისკენ უბიძგეს. კინოდან მსახიობებმა სულ უფრო ხშირად დაიწყეს სერიალში გადმონაცვლება.

ბრაიან სინგერი „ჩვეულებრივი ეჭვმიტანილებისა” და „იქს ადამიანების” შემქმნელი იყო და კარიერის ზენიტში House M.D-ს რეჟისორობა ითავა. ტიმ როტი ოსკარის ნომინანტი მსახიობია, რომელსაც არასდროს აკლდა როლები კარგ რეჟისორებთან. ის სერიალის Lie to Me მთავარ პერსონაჟს ანსახიერებდა. ექვსგზის ოსკარის ნომინანტი გლენ ქლოუზი უკვე 6 წელია შოუში Damages მთავარ როლს ასრულებს. კვენტინ ტარანტინო, ნილ მარშალი, ბრაიან სინგერი, ახლა უკვე დევიდ ფინჩერი – ამ რეჟისორებს სხვადასხვა შოუების ეპიზოდები აქვთ გადაღებული და ერთგვარ კატალიზატორებად იქცნენ, რაც სხვა კოლეგებს იმავესკენ უბიძგებს.

ნელ-ნელა რევოლუციურმა ტალღამ გადაიარა. Lost და House M.D დაიხურა. ახალ სერიალებს სულ უფრო მეტად უჭირდათ მაღალი

The Following. ჯეიმს პიურფოი და კევინ ბეიკონი
რეიტინგის მოპოვება, რამაც იქამდე მიიყვანა საქმე, რომ 2012 წელს მსხვილი ამერიკული ტელევიზიების ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე ცუდი წელი იყო. ტელეკომპანია Fox-ს სერიალ Alcatraz-ის იმედი ჰქონდა, თუმცა ის, სავარაუდოდ, პირველი სეზონის მერე დაიხურება. შოუს, რომლის პროდიუსერიც ჯეი ჯეი აბრაამსია, ყველანაირი წინაპირობა ჰქონდა, ახალი Lost გამხდარიყო, მაგრამ მის ძალიან ცუდ კლონად იქცა და მაყურებელს მალე მობეზრდა.

იგივე ბედი ეწია Fox-ის მეორე მნიშვნელოვან პროექტს Terra Nova. ამ სერიალის უკან სტივენ სპილბერგი იდგა, თუმცა კრახისგან ამანაც ვერ იხსნა. ABC-ს Nashville-ის იმედი ჰქონდა, თუმცა ამ შოუს მეორე სეზონის ბედიც გაურკვეველია. საკაბელო ტელევიზიების ყველაზე რეიტინგულ სერიალებად მაყურებლისთვის კარგად ნაცნობი – Walking Dead, Boardwalk Empire Homeland და Breaking Bad დარჩნენ. სერიალები, რომლებიც უკვე წლებია რეიტინგების სათავეში არიან.

რეიტინგების ვარდნა არამხოლოდ სერიალების დაბალი ხარისხის ბრალია. Hulu, Itunes და მსგავსი კომპანიები მაყურებელს საშუალებას აძლევენ, სერიალი კონკრეტულ არხზე აღარ ნახონ. Netflix ცდილობს, სწორედ ეს კოზირი გამოიყენოს. ის მაყურებელს თავის მომსახურებას ნებისმიერ დღესა და საათზე სთავაზობს. თვეში სულ რაღაც 8 დოლარად მაყურებელს შეუძლია, „ბანქოს სახლის” 13 სერია სასურველ დროს იხილოს.

სერიალი სულ უფრო მეტად კარგავს კლასიკური სატელევიზიო შოუს სახეს და მხატვრულ ფილმს ემსგავსება. Netflix-ის ექსპერიმენტის შედეგს მაყურებელი დროთა განმავლობაში იგრძნობს, ჯერჯერობით კი მხოლოდ იმის თქმა შეიძლება, რომ კომპანიამ ბანქოს სახლის შენება დაიწყო. რამდენსართულიანი იქნება ის ან როდის დაიშლება, არავინ იცის.

 

ახალი ვიდეო მეტი ვიდეო

წინასაარჩევნო ქუბების ნაკრები [VIDEO]

კომენტარები